Μέχρι πρότινος, τις καθημερινές «κλαίγανε» τα μπαρ και τα νυχτερινά κέντρα.
Τους τελευταίους 2-3 μήνες, όμως, από Δευτέρα έως Παρασκευή υποφέρουν πλέον λόγω μειωμένης κίνησης και οι καφετέριες, κάτι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα.
«Από τον Σεπτέμβριο ξεκίνησε στο χώρο μας η πτώση. Για την ακρίβεια, Σεπτέμβριος-Οκτώβριος ήταν ελαφρά πτωτικοί, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο υπήρξε επιδείνωση και στον Γενάρη βρισκόμαστε 25-30% κάτω σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι», αναφέρει διευθυντικό στέλεχος αλυσίδας καφέ που κρατά κάθε μήνα στατιστικά στοιχεία για την κίνηση στο κατάστημα όπου εργάζεται. «Είμαι 12 χρόνια σε αυτή τη δουλειά και τέτοιο πράγμα δεν το έχω ξαναδεί στο χώρο μας», προσθέτει.
Αντίθετα σύμφωνα με στελέχη αλυσίδων ηλεκτρικών ειδών, οι πωλήσεις στις καφετιέρες σημείωσαν αύξηση κατά 13% περίπου στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2009. Οι καφετιέρες χωρίζονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: φίλτρου, αυτόματες, εσπρεσιέρες χειροκίνητες και εσπρεσιέρες με κάψουλες.....
Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς το έχουν οι χειροκίνητες εσπρεσιέρες, με 40%, αλλά τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης παρουσιάζουν αυτές που λειτουργούν με τις κάψουλες, με 35%. Δεν αποκλείεται, σε σύντομο χρονικό διάστημα μάλιστα, οι δεύτερες να πάρουν «κεφάλι» από τις πρώτες λόγω της ραγδαίας εξάπλωσής τους στα σπίτια.
Ακολουθούν οι κλασικές του καφέ φίλτρου, με 20%, και τελευταίες έρχονται οι αυτόματες (σχεδόν επαγγελματικές, αφού παίρνουν τους κόκκους καφέ και τους τρίβουν πρώτα), με 5%.
«Υπάρχει γενικότερα τάση για βελτίωση των συνθηκών μέσα στο σπίτι και ο κόσμος επενδύει σε αυτό», αναφέρει ο Δημ. Κατραβάς, διευθυντής μάρκετινγκ της Media Markt, ο οποίος συμπληρώνει ότι τη χρονιά που πέρασε και, παρά την κρίση, πολλοί ήταν εκείνοι που αγόρασαν home cinema ή νέα ηχοσυστήματα προκειμένου να φέρουν την ψυχαγωγία που «κόβουν» απέξω, μέσα στο σπίτι τους.
Θα πιούμε σπίτι
Για τους περισσότερους ιδιοκτήτες μπαρ, η Πέμπτη είναι πλέον μια μέρα που δεν υπάρχει.
Ο κόσμος έχει περιορίσει σημαντικά τις βραδινές εξόδους και τα πίνει σπίτι με φίλους. Σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών εμπορίας αλκοολούχων ποτών, πέρυσι και τα δύο κανάλια διανομής και εμπορίας αλκοολούχων -επιτόπια κατανάλωση (μπαρ κ.λπ.) και off-trade (σουπερμάρκετ, σπίτι) -κινούνταν πτωτικά.
Η υποχώρηση όμως στα κέντρα διασκέδασης ήταν περίπου 20%, ενώ στα σουπερμάρκετ και τις κάβες μόλις 5%. Αποτέλεσμα, η αναλογία μεταξύ των δύο καναλιών να υπολογίζεται ότι είναι πλέον 60% επιτόπια και 40% off-trade, από 65%-35% που ήταν το 2008.
Του ΜΠΑΜΠΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗ
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=129515
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου