«Τα μεγαλόπνοα σχέδια της Ελλάδας για το λιμάνι του Πειραιά – η κινεζική Cosco σχεδιάζει το ‘Ρότερνταμ του Νότου’», είναι ο τίτλος εκτενούς ρεπορτάζ στην ελβετική εφημερίδαNeue Zürcher Zeitung για τη σημασία του Πειραιά για την ελληνική οικονομία: «Το λιμάνι του Πειραιά εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης επιβατών της Ευρώπης και κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως στη μεταφορά τουριστών.
Ακριβώς αυτή τη στιγμή που η Ελλάδα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση παίζει αποφασιστικό ρόλο το λιμάνι του Πειραιά σαν κέντρο μεταφόρτωσης, διότι οι πυλώνες της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός και η ναυτιλία. Έτσι η ελληνική κυβέρνηση παρά τις ισχνές οικονομικές δυνατότητες έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο: μέχρι το 2014. Επιδιώκει να μετατρέψει τον Πειραιά σε ένα υπερσύγχρονο τέρμιναλ για τουρίστες, για κρουαζιερόπλοια και για πλοία - κοντέινερ.»
«Το λιμάνι του Πειραιά έπαιζε από την αρχαιότητα ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης. Εξάλλου μέσω του λιμανιού αναπτύχθηκε οικονομικά, στρατιωτικά και πολιτιστικά το κράτος της αρχαίας Αθήνας.
Σήμερα παίζει καθοριστικό ρόλο στη μεταφορά επιβατών. Το τέρμιναλ των αυτοκινήτων του λιμανιού έχει χωρητικότητα για πάνω από 11.000 Ι.Χ..
Το 2009 έγινε μεταφόρτωση 276.430 αυτοκινήτων και τους πρώτους μήνες του 2010 τα αυτοκίνητα έφθασαν τις 183.541. Πρόσφατα επεκτάθηκε η προβλήτα Ι. Πρόκειται για επιφάνεια 25 εκταρίων με 7 μεγάλους γερανούς που κόστισαν 160 εκατομμύρια ευρώ. Λίγο πιο δυτικά από αυτή βρίσκεται η προβλήτα ΙΙ με 12 γερανούς που έγινε αντικείμενο ταραχών και διαμαρτυριών γιατί πουλήθηκε στην κινεζική εταιρεία Cosco.»
Το ρεπορτάζ αναφέρεται στα σχέδια της Cosco για επέκταση του λιμανιού με μία νέα προβλήτα ΙΙΙ και για το συμβόλαιο εκμετάλλευσης της προβλήτας μέχρι τουλάχιστον το 2038 με δυνατότητα ανανέωσης δικαιωμάτων μέχρι και το 2048 και επισημαίνει: «Το Πεκίνο βλέπει το συμβόλαιο της Cosco με το λιμάνι του Πειραιά σαν μια μεγάλη επιτυχία, από την οποία θα επωφεληθούν αμφότερες οι πλευρές. Τα ελληνικά συνδικάτα όμως φοβούνται ότι θα μειωθούν τα μεροκάματα και θα αυξηθούν οι ώρες εργασίας.
Η Κίνα ξέρει τι θέλει: επιδιώκει τη μεταφορά εμπορευμάτων με πλοία – κοντέινερ από την Κίνα μέχρι τον Πειραιά και από κει μεταφόρτωση σε φορτηγά προς όλα τα σημεία της Ευρώπης. Προβλέπεται ήδη φέτος να εκφορτωθούν εμπορεύματα από 800.000 κοντέινερ και μέχρι το 2015 να αυξηθούν στα 3,7 εκατομμύρια ετησίως.»
Το άρθρο αναφέρεται αναλυτικά στις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων και κυρίως της ΠΕΜΕΝ, που πρόσκεινται στο ΚΚΕ, και τα οποία καταγγέλλουν τις συνθήκες εργασίες των ξένων, κακοπληρωμένων πληρωμάτων στα επιβατικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια και καταλήγει: «Μέχρι το 2014 το λιμάνι του Πειραιά θα έχει αποκτήσει ακόμη έξι νέους μόλους, όπου θα μπορούν και κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς να αποβιβάσουν τουρίστες.
Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2015 οι επιβάτες που θα διακινούνται ετησίως από το λιμάνι του Πειραιά θα φθάσουν τα 30 εκατομμύρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου