των τελευταίων μηνών με λίγο χιούμορ!
Μέχρι να ηρεμίσουμε από τις διαδηλώσεις, τα καδρόνια και τις μολότοφ, εφόρμησαν οι καταληψίες των κρουαζιερόπλοιων και των ακτοπλοϊκών, για να δώσουν τη σκυτάλη στους εναέριους ελεγκτές και εκείνοι στους βυτιοφορείς, ενώ αρχίζουν να παίρνουν θέσεις μάχης οι ΔΕΗτες και όπου να ‘ναι ίσως και τα απορριμματοφόρα.
Έτσι για να μην στερηθούμε τις αιθέριες μυρωδιές στο κατακαλόκαιρο! Ταξί, τρένα και λεωφορεία είναι σε λίστα αναμονής!
Ειλικρινά δεν πρέπει να υπάρχει άλλη συνδικαλιστική κοινωνία να διαγκωνίζεται (και διαγωνίζεται) τόσο τέλεια
και συντονισμένα, για να βάζει “αυτογκόλ” ή μάλλον να εξασκείται με κάθε όπλο στο γεμάτο κρατήρες
(οικονομικούς, κοινωνικούς, οργανωτικούς) πεδίο βολής, που λέγεται Ελλάς και Ελληνικός Τουρισμός! ....
Θα ήταν πραγματικά πρωτότυπο, μαζί με το νέο τουριστικό σύνθημα, π.χ. “ήμουν και εγώ εκεί” (στην Ελλάδα), να προσφέρουμε στους τουρίστες ένα σετ από μάσκες για τις μολότοφ και τις φωτιές, σπαρματσέτα για black out, μπιντόνια για καύσιμα και υπνόσακους για τα λιμάνια και τα αεροδρόμια! Μην τα υποτιμάτε δεν είναι λίγοι αυτοί που σκυλοβαριούνται και θέλουν να ζήσουν στιγμές υπέροχης δράσης, όπως οι κασκαντέρ!
Θα ήθελα όμως να μην αδικήσω και τους ευάριθμους μέχρι σήμερα Υπουργούς, Υφυπουργούς, Προέδρους και Γεν. Γραμματείς του τουρισμού, που όχι μόνο στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν σχέση με τον τουρισμό και αναμασάνε τα περί “ποιότητας”, “εναλλακτικότητας”, “εποχικότητας”, κ.ά., αλλά μόλις κάνουν μερικά ταξίδια, κατά προτίμηση έξω, σαλπάρουν για να δώσουν τα “φώτα” τους σε άλλο άσχετο συνήθως θώκο. Για το Νο 1 εθνικό προϊόν θα ΄πρεπε να υπήρχαν 3 - 4 μόνιμες θέσεις τεχνοκρατών (για μελέτες, έρευνα, προβολή και ανάπτυξη του τουρισμού) και ας κάνουν και τις βόλτες τους οι αιρετοί ή τα νέα “φρουτάκια” του “opengov”.
Θα ήταν πραγματικά πρωτότυπο, μαζί με το νέο τουριστικό σύνθημα, π.χ. “ήμουν και εγώ εκεί” (στην Ελλάδα), να προσφέρουμε στους τουρίστες ένα σετ από μάσκες για τις μολότοφ και τις φωτιές, σπαρματσέτα για black out, μπιντόνια για καύσιμα και υπνόσακους για τα λιμάνια και τα αεροδρόμια! Μην τα υποτιμάτε δεν είναι λίγοι αυτοί που σκυλοβαριούνται και θέλουν να ζήσουν στιγμές υπέροχης δράσης, όπως οι κασκαντέρ!
Θα ήθελα όμως να μην αδικήσω και τους ευάριθμους μέχρι σήμερα Υπουργούς, Υφυπουργούς, Προέδρους και Γεν. Γραμματείς του τουρισμού, που όχι μόνο στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν σχέση με τον τουρισμό και αναμασάνε τα περί “ποιότητας”, “εναλλακτικότητας”, “εποχικότητας”, κ.ά., αλλά μόλις κάνουν μερικά ταξίδια, κατά προτίμηση έξω, σαλπάρουν για να δώσουν τα “φώτα” τους σε άλλο άσχετο συνήθως θώκο. Για το Νο 1 εθνικό προϊόν θα ΄πρεπε να υπήρχαν 3 - 4 μόνιμες θέσεις τεχνοκρατών (για μελέτες, έρευνα, προβολή και ανάπτυξη του τουρισμού) και ας κάνουν και τις βόλτες τους οι αιρετοί ή τα νέα “φρουτάκια” του “opengov”.
Για τις τρισευτυχισμένες απόψεις ότι “με τα προβλήματα που περάσαμε (;) θα ‘ναι κατόρθωμα να έχουμε τα περσυνά νούμερα επισκεπτών, απαντώ ότι κάθε τι που δεν αναπτύσσεται είναι καταδικασμένο να συρρικνώνεται! Εισπρακτικά, ίσως σπάσουμε το φράγμα των 10 δισ. προς τα κάτω όμως! Πριν τρία χρόνια είχαμε 15 εκατ. επισκεπτών και 12 δισ. εισπράξεις.
Ο ξένος τύπος γράφει ότι πωλούνται πάνω από 600 ξενοδοχεία μας για μόνο 2,4 δισ., ίσως τα χρειασθεί η Τουρκία σπάζοντας φέτος το φράγμα των 30 εκατ. επισκεπτών! Οι γείτονές μας με την διαχρονικά σταθερή πολιτική στα διπλωματικά και στα εθνικά τους θέματα, σε βάρος των δικών μας, προχωρούν και στον τουρισμό και δεν είναι τυχαία η θέση στις 20 πιο σημαντικές οικονομικά χώρες. Εμείς;;
Ο ξένος τύπος γράφει ότι πωλούνται πάνω από 600 ξενοδοχεία μας για μόνο 2,4 δισ., ίσως τα χρειασθεί η Τουρκία σπάζοντας φέτος το φράγμα των 30 εκατ. επισκεπτών! Οι γείτονές μας με την διαχρονικά σταθερή πολιτική στα διπλωματικά και στα εθνικά τους θέματα, σε βάρος των δικών μας, προχωρούν και στον τουρισμό και δεν είναι τυχαία η θέση στις 20 πιο σημαντικές οικονομικά χώρες. Εμείς;;
Είναι ευκαιρία να αρχίσουμε την αναπτυξιακή δράση, που χωλαίνει επικίνδυνα, από τον τουρισμό και κυρίως από τις πεπαλαιωμένες υποδομές του, περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια, δρόμοι, διαχείριση απορριμμάτων, λυμάτων, καθαρού νερού και ενέργειας στα νησιά. Απόσυρση με ανάλογη χρηματοδότηση των παλαιών μονάδων και ανέγερση νέων με περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Έτσι θα βοηθηθεί η ανάπτυξη, ο τουρισμός και η απασχόληση. Διαφορετικά μετά την οικονομική κρίση θα έχουμε μόνιμη τουριστική κρίση.
* Ο κ. Σπύρος Γκίνης είναι πρόεδρος της Ενωσης Ελληνικών Ταξιδιωτικών Γραφείων
* Ο κ. Σπύρος Γκίνης είναι πρόεδρος της Ενωσης Ελληνικών Ταξιδιωτικών Γραφείων
Του Σπύρου Γκίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου