Ξεπουλάμε ...
Στο πλαίσιο αυτών των διαφωνιών άλλωστε, εντάσσονται, σύμφωνα με πληροφορίες, και οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής στα σχέδια συμβάσεων παραχώρησης ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, για 40 χρόνια, με το management....
Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός οικονομικών παρουσία των συναρμόδιων υπουργών, Υποδομών Δ. Ρέππα, Ενέργειας Τ. Μπιρμπίλη, Πολιτισμού Π. Γερουλάνου, του υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη και του ειδικού γραμματέα αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκη, η κυβέρνηση προχωρά:
1. ΟΣΕ: Άμεση αναδιάρθρωση για εξάλειψη ζημιών και μείωση χρέους, με κλείσιμο ζημιογόνων δρομολογίων, αξιολόγηση του συνόλου των εργαζομένων και μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή και εκχώρηση του management, συμβάσεις παραχώρησης Θριασίου Πεδίου και Θεσσαλονίκης, και εισφορά σταθμών και εμπορικών ακινήτων σε εταιρία ειδικού σκοπού για την ανάπτυξή τους μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
2. Λιμάνια: Δημιουργία εταιριών ειδικού σκοπού, στις οποίες θα περιέλθουν οι Οργανισμοί Λιμένων της χώρας, ανάπτυξη σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους και είσοδος στο Χρηματιστήριο με διατήρηση τουλάχιστον του 51%.
3. Αεροδρόμια: Για τον διεθνή αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος, προωθείται χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και εξετάζεται ενδεχόμενη εισφορά της συμμετοχής του δημοσίου (55%) σε εταιρία συμμετοχών ή και στο χρηματιστήριο.
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια, προβλέπεται η υπαγωγή τους στην ομπρέλα καινούργιας εταιρίας ή εταιριών με εισαγωγή στο ΧΑ και επιμέρους συμβάσεις παραχώρησης με στρατηγικούς επενδυτές.
4. ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ: Τα πάγια παραμένουν στο δημόσιο. Προβλέπεται πλήρης διαχωρισμός δικτύου και πακέτα πώλησης 23% για την ΕΥΑΘ και 10% για την ΕΥΔΑΠ.
5. Ενέργεια: Στη ΔΕΠΑ, όπου το δημόσιο κατέχει το 65%, και η ΔΕΗ, option για το 30% του ελληνικού δημοσίου, αρχικά θα εκτιμηθεί η αξία της option, στη συνέχεια θα διαχωριστεί ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, αλλά στη ΔΕΣΦΑ θα διατηρηθεί τουλάχιστον το 51%.
6. ΔΕΗ: Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 51%. Δεν προβλέπεται πώληση ποσοστού. Θα διατηρηθεί η πλειοψηφία του ελληνικού δημοσίου στο ΔΕΣΜΗΕ και ως το τέλος του έτους θα έχει ανοίξει η λιανική και χονδρική αγορά.
7. Για τα ΕΛΠΕ προβλέπεται η διατήρηση της υφιστάμενης στρατηγικής συμμετοχής.
8. Τηλεπικοινωνίες: Στα ΕΛΤΑ προβλέπεται πώληση 39% ώστε το δημόσιο να διατηρήσει το 51%. Στον ΟΤΕ, προς το παρόν διατηρείται η υφιστάμενη στρατηγική συμμετοχή και το θέμα θα επανεξεταστεί μετά τη γενική συνέλευση των μετόχων, στην οποία θα αντικατασταθεί και ο Παναγής Βουρλούμης, όπως επιβεβαίωσε ο Γ. Παπακωνσταντίνου, ενώ για το φάσμα συχνοτήτων, προβλέπεται η εκπόνηση μελέτης συμβάσεων παραχώρησης.
9. Τυχερά Παιχνίδια: Προβλέπεται πλήρης πώληση των συμμετοχών της ΕΤΑ στα καζίνο. Για τον ΟΠΑΠ επί του παρόντος δεν αλλάζει τίποτα σε θέματα μετοχικής σύνθεσης και το δημόσιο διατηρεί το 34% αλλά εντός Ιουνίου προβλέπεται η κατάθεση νομοσχεδίου που θα ρυθμίζει την εποπτεία της αγοράς, το διαδικτυακό στοίχημα, τις άδειες ηλεκτρονικών παιγνίων περιορισμένου κέρδους και την επέκταση του ορίζοντα του μονοπωλίου. Ακόμη προβλέπεται η ιδιωτικοποίηση των καζίνο.
Παράλληλα, προβλέπεται αξιοποίηση της ρευστότητας του ΟΠΑΠ προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές του π.χ. Ξυστό, διαδικτυακό στοίχημα, επέκταση αδειών.
10. Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας: Σε πρώτη φάση θα συγχωνευτούν ΚΕΔ, ΕΤΑ και Ολυμπιακά Ακίνητα, θα δημιουργηθεί μια νέα εταιρία και κατά περίπτωση, τα ακίνητα είτε θα πωληθούν είτε θα παραχωρηθούν με συμβάσεις.
Ειδικά για τα Ξενία προβλέπεται πώληση μεμονωμένων μονάδων ή δημιουργία επενδυτικού σχήματος στο οποίο θα εισφερθούν τα δικαιώματα εκμετάλλευσης όλων των Ξενία και θα δοθούν σε ιδιώτες με συμβάσεις παραχώρησης. Εναλλακτικά εξετάζεται η εισαγωγή της εταιρίας στο ΧΑ με διακράτηση ποσοστού που μπορεί να υποχωρήσει έως και στο 34%. Αναλόγως θα κινηθεί το δημόσιο και για τα τουριστικά ακίνητα ενώ για τη μεγάλη περιουσία του δημοσίου όπως για παράδειγμα το Ελληνικό και το Τατόι, θα δημιουργηθούν ειδικοί φορείς αξιοποίησης.
Ερωτηθείς σχετικά με αποκρατικοποιήσεις τραπεζών, ο υπουργός οικονομικών επανέλαβε ότι «οι τράπεζες πρέπει να δουν την επόμενη μέρα», προσθέτοντας ότι επί του παρόντος, για τις κρατικού ενδιαφέροντος τράπεζες, δεν υπάρχει καμία απόφαση.
Εν τω μεταξύ, σε ιδιώτες μέσω συμβάσεων παραχώρησης πρόκειται να δοθούν τα τμήματα της Εγνατίας Οδού με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, στο πλαίσιο του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων, τόνισε ο υπουργός υποδομών, Δημήτρης Ρέππας.
Μάλιστα, οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τις σχετικές συμβάσεις (δεν αποκλείεται η Εγνατία να σπάσει σε περισσότερες από μία συμβάσεις), θα έχουν την υποχρέωση, εκτός από τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, να αναπτύξουν κατά μήκος της μια σειρά από υποδομές, όπως ξενοδοχειακά συγκροτήματα.
Απο euro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου